Een maand verder maar erg veel gebeurd! - Reisverslag uit Sliema, Malta van Veerle Woerd - WaarBenJij.nu Een maand verder maar erg veel gebeurd! - Reisverslag uit Sliema, Malta van Veerle Woerd - WaarBenJij.nu

Een maand verder maar erg veel gebeurd!

Door: Veerle

Blijf op de hoogte en volg Veerle

18 April 2015 | Malta, Sliema

Mijn laatste reisverslag is alweer bijna een maand geleden. Terwijl het voelt alsof het gisteren geschreven is. Afgelopen maand is er veel gebeurd, Denise en Joeri zijn langskomen in Malta om mij te bezoeken 2,5 dag heb ik ze kunnen zien (natuurlijk veeeelste kort als je iemand graag ziet!).

Ze kwamen om 15:00u aan met het vliegtuig, normaal gesproken zou ik maar tot 13:00u hoeven te werken en zou ik ze dus perfect kunnen opwachten op het vliegveld.. Maar nee. Hadden ze het rooster een dag van te voren veranderd dat ik tot 18:00u moest werken. Dit mede doordat ik die week 3 dagen thuis heb moeten blijven vanwege dat ik flink ziek was. Zo ziek dat flauwvallen en overgeven er bij inbegrepen zat. Dit komt waarschijnlijk door een flink ijzer tekort en verandering van voedsel. Had hier in Nederland al last van. Maar goed, de zondag mocht ik dus lekker tot 18:00u werken, normaal geen probleem maar we zouden naar Café del Mar gaan een soort club/restaurant dat vlak aan het water zit met een zwembad die zo over het water heen kijkt. (foto's bijgevoegd) De club zit precies naast mijn stage dus kon er snel heen komen. Café del Mar is niet geopend in de winter, dit feest was als opening van het seizoen. Doordat Denise en Joeri de bus hadden gemist was ik eerder op het feest aangekomen maar Hilde en nog wat vrienden waren al op het feest. Het was erg leuke muziek en flink druk met mensen. Een uur na aankomst op het feest stuurde Denise en Joeri mij een berichtje dat zij ook op het feest waren. Ik reageerde: Ik zit aan de tafel achter de dj, makkelijk te vinden! Zij kwamen hier heen en reageren weer: Wij staan daar nu! Natuurlijk kon ik ze niet vinden want ik zal helemaal niet achter de dj maar achter de bar. De muziek stond nogal luid waardoor het leek dat we vlak achter de dj zaten. Even later hebben we elkaar gelukkig kunnen vinden. Het feest duurde tot een uur of 00:00 maar de laatste bus ging terug om 23:00u. Deze hebben we genomen en zijn doorgegaan naar Paceville (het uitgaanscentrum).

Het was best druk in Paceville voor een zondagavond terwijl er een feest was in Bugibba. (ligt ongeveer 30 min van elkaar af en met de bus zeker 45 min). In Paceville alles laten zien en rond een uur of 4/5 naar huis gegaan. De volgende dag wilde we op tijd afspreken om 's middags een quad te huren. We hadden om 12u (niet heel vroeg eigenlijk) afgesproken bij mijn appartement om daar te ontbijten. Om half 10 was ik al wakker dus wilde nog even naar de supermarkt gaan om zeker te zijn dat ik alles in huis had wanneer Denise en Joeri bij mij kwamen eten. Ik had eieren, brood, jus d'orange, water, cherry tomaatjes van alles gehaald! Flink zware tas dus wilde maar met de bus terug naar huis gaan. Bij de bushalte aangekomen zag ik dat de Cherry tomaatjes flink beschimmeld waren dus ik ging even terug met de bon om nieuwe te halen. Onderweg terug naar de supermarkt brak mijn tas!! De eieren gleden zo over mijn benen naar beneden, de inhoud van mijn tas leek meer op een milkshake dan een boodschappentas. Een grote ramp! Toen dit net voor de supermarkt gebeurde vlogen 5 meisjes uit een winkel naar me toe om me te helpen, super aardig. Er kwam zelfs iemand voorbijgelopen en had een nieuwe tas bij me neergelegd waar ik mijn boodschappen opnieuw in kon doen.

Ondertussen waren Denise en Joeri al bij mijn appartement en konden we later eindelijk gaan eten. Na de rondleiding in mijn mini flat en het ontbijt gingen we op zoek naar een quad verhuurbedrijf. Na bijna alle quad verhuurbedrijven gehad te hebben en door heel Malta gestuurd te zijn wisten we zeker dat je alleen een quad kunt huren met €500 euro borg of een creditcard. We hadden twee quads nodig dus dit zou €1000 zijn. Dit vonden we nou net iets teveel, stel er gebeurd iets met de quads dan ben je dit toch echt kwijt. Als student zijnde kunnen wij dit ons niet permitteren. Op naar een nieuw plan wat we konden gaan doen in Malta. Er is ontzettend veel te doen in Malta maar het was na de zoektocht al half 3. We zijn naar een strandje bij St. Julians gegaan en hier bij een beachclub alle soorten cocktails gaan bestellen. De cocktails waren daar bijzonder lekker! Hier hebben we tot een uur of 18:00 gezeten. We wilde graag als avond eten sushi omdat dit een stuk goedkoper is in Malta dan in Nederland. We hebben ons buikje rond gegeten en later aardbeien gehaald voor in de champagne voor 's avonds.

's avonds kwamen Joeri en Denise weer naar mij, zoals elke maandag avond zat ik al aan tafel met mijn flatgenoten en vrienden uit een flat hoger kaartspelletjes te doen met vodka. (heel slecht). Denise en Joeri waren even later aangekomen en Joeri had de Champagne geopend (met een enorme knal en een hoop champagne op de grond). Iedereen aan elkaar voorgesteld en het was al meteen gezellig. Later naar de stad gegaan en hier tot een uur of 5 gebleven.

Denise, Joeri en ik liepen naar huis van Paceville naar Sliema. Twee jongens liepen achter ons en probeerde Denise en mij te versieren. Wij hoefde hier niks van te hebben dus negeerden ze gewoon. De jongens tolereerde dit niet en begonnen vieze dingen tegen ons te zeggen waarop wij nog steeds niet echt reageerde. De jongens probeerde mij onderuit te halen wat niet lukte waarop Denise reageerde: Fuck off, don't touch her!! De twee jongens sprongen op Denise en begonnen op haar in te slaan. Nou zal ik je vertellen: Als iemand mijn beste vriendin aanraakt, waar ik zoveel van hou dan pak ik ze! Ik sprong dus op de jongens en haalde ze van Denise af waardoor het gevecht al helemaal begon. De ene jongen trok mij aan mijn haren naar de grond en begon op mij in te slaan. Denise en Joeri probeerde mij beide te helpen maar ze hadden hun ook goed te pakken. Later kon ik los komen door een knietje te geven in de jongen zijn ''grote vriend'' en kon ik hem terug pakken. Ik had de jongen op een gegeven moment zo goed beet en Denise zij: Veer stop ermee, ik wil hiermee stoppen. Het was dat zij dit zei maar anders was het nog niet afgelopen denk. Wij rende snel weg met z'n 3. Een jongen kwam achter ons aan: I'm sorry, please hit me back! Wij zeiden: Hoe zielig zijn jullie? 2 meisjes en een homo te pakken en dan daarna nog sorry te zeggen?

De jongens waren weg en we raakte alle drie in shock en begonnen te huilen. Joeri zat flink onder het bloed, hij had een bloedneus en heel zijn handen waren kapot. Denise hadden ze op haar hoofd geslagen wat blauw was geworden en ook wat dik. Ze hadden haar nieuwe Guess horloge gestolen en mijn leren jasje.

De volgende dag aangifte gedaan, gek genoeg geloofde de politie ons niet. Dit gevoel gaven ze ons althans. We mochten geen aangifte doen als Denise en Joeri niet nog twee maanden in Malta zouden blijven. Heel gedoe maar naar een tijd gingen ze toch akkoord als ik in Malta blijf en zij naar Nederland vertrekken en toch aangifte zouden doen.

Verder nog niets gehoord van dit incident. Tot vandaag.. Ik had pauze en keek op mijn telefoon en zag dat ik drie oproepen had gemist. Het was een Maltees nummer dus ik vroeg me toch af wie het was en belde terug. Het was de politie! Ik schrok me dood, ze wilde me vandaag spreken en naar mijn stage komen. Ik was zo in shock dat ik niet wist wat te doen dus vertelde ze dat ik ze later terug zou bellen en dit zou bespreken met mijn stage.

Over dit incident had ik nog niets verteld op mijn stage dus het zou al een beetje gek overkomen. Heel het verhaal heb ik uitgelegd en ik vertelde de politie te komen naar mijn stage. Later zei de man van mijn stage: Heb je ze verteld hierheen te komen? Dat heb ik eigenlijk liever niet politie agenten in uniform in het hotel.. Dit komt ook slecht over op de gasten in het hotel. Hij had me naar het politie bureau gestuurd naast mijn stage en uitgelegd wat ik allemaal wel en niet moest zeggen tegen de politie agenten. Aangekomen op het politie bureau in Qawra, wisten ze hier niks van dus ik weer terug naar mijn stage.

Ik ging even naar het toilet, later kwam ik terug en daar stonden de politie agenten al! Gelukkig niet in uniform waar mijn stage ook blij mee was. Ze hadden me veel vragen gesteld en wilde eigenlijk dat ik op het bureau een schets van de jongens kwam laten maken. Dit vond ik erg moeilijk omdat er dan veel detail nodig is.

De agenten waren weg en ik sprak even met een stagebegeleider die Maltees is. Hij vertelde me dat dit een soort FBI is. In malta heet dit CID, dit zijn agenten met een hele hoge functie. Dit betekend dus alleen maar dat ze dit erg serieus nemen en heel goed is voor mij. De agenten hadden mij een nummer gegeven wat ik moet bellen als ik de jongens weer zie.

Helaas een minder leuke afsluiting met mijn vrienden maar gelukkig hadden we het samen verder erg leuk. Ik weet in ieder geval zeker dat deze twee lieve vrienden altijd mijn rug zouden hebben wat er ook gebeurd!

Volgende week komen mijn ouders naar Malta waar ik ook ontzettend naar uitkijk! Wat fijn om ze weer te zien. Het weer is heerlijk in Malta en gaat niet meer veranderen de komende periode. Hopelijk heb ik fijne werktijden waardoor ik veel tijd met ze kan doorbrengen.

Veel gebeurd afgelopen maand maar dit maakt Malta niet minder leuk.

Veel liefs Veerle

  • 21 April 2015 - 11:39

    W. Van Der Veeken:

    Hallo Veerle,

    Dat is wel even schrikken.

    Hou me verder op de hoogte, want ik ben je begeleider.

    Met vriendelijke groet,

    W. van der Veeken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Sliema

Mijn eerste maand op Malta

Waauw wat vliegt de tijd in Malta zeg! De eerste maand zit er al weer op.. Voor mijn laatste jaar Marketing en Communicatie moet er een stage volbracht worden van 640 uur in een land dat je zelf mag kiezen, deze meeste houden deze in Nederland. Maar waarom in Nederland blijven als je naar een mooi eiland kan gaan zoals Malta? Daar heb ik voor gekozen! Sowieso wil ik in mijn leven zo veel mogelijk van de wereld zien. De reis naar Malta is de eerste keer in mijn leven dat ik alleen zo lang op pad ga.

Het eerste weekend had ik daarom toch maar mijn moeder meegenomen, wat trouwens ook erg handig was omdat ik het echt niet red met 20 kilo voor een half jaar! Het eerste weekend had ik samen met mijn moeder het eiland een beetje verkend, m'n stage bezocht en al wat boodschappen gedaan. Maandag's ging mijn moeder weer naar huis. De maandag moest ik ook meteen beginnen met mijn stage, normaal is het 30 minuutjes met de bus naar mijn stage prima te doen dacht ik. Beginnen toch precies de week dat ik start met mijn stage grote wegwerkzaamheden waardoor het een uur duurt om van Sliema waar ik woon naar Bugibba te gaan. Dat is wel erg balen. Mijn eerste indruk van Malta was, pfff wat een eiland hier ga ik noooit de weg vinden! alles lijkt op elkaar en de taal is totaal niet te verstaan. Maar na de eerste week begon ik eigenlijk al best goed de weg te weten. Nu (na een maand) denk ik van; jeej wat een klein eiland, hoe kon ik hier de weg niet vinden? M'n eerste week had ik er 30 minuten over gedaan om het centrum te vinden vanaf mijn appartement te vinden wat een kleine 10 minuten lopen is.

De zondag avond had ik voor het eerst mijn flatgenoten leren kennen, 2 Franse jongens, 1 Nederlands meisje en een Hongaars meisje. Iedereen was al meteen erg aardig. De Franse jongens kwamen erg rustig over maar schijn bedriegt! Wat waren die druk maar ook hilarisch met z'n 2. De eerste maandag avond was er al meteen een welkoms party voor alle nieuwe studenten van Am language. Dit is een talenschool waar je engelse lessen kunt volgen en appartementen kunt huren of gewoon de uitjes mee kunt doen. Hier huur ik mijn appartement, mijn huisgenootje Hilde doet haar stage bij Am language dus hoor van haar alle leuke dingen.

De welkoms party wordt elke maandag georganiseerd, we worden opgehaald op een meeting point en gaan met een soort 'party bus' naar Paceville. Dit is het uitgaanscentrum. Am language pakt het gelijk goed aan met een hoop flessen champagne en gratis drankjes voor de studenten. Elke week word het zelfde dansje gedaan die iedereen mee doet waardoor de sfeer er goed in zit. Op deze manier leer je iedereen ook het beste kennen.

Helaas moest ik de volgende dag wel nog stage lopen, en een uur eerder de bus pakken door de wegwerkzaamheden. Het geluk had ik wel dat ik pas om 14:00u hoefde te beginnen dus nog een beetje kon uitslapen. Mijn eerste stagedag was een beetje saai want hoefde alleen nog maar te kijken hoe alles ging. Het liefste ben ik continue bezig dus dat vond ik erg moeilijk. Ik probeerde gewoon zo goed mogelijk op te vangen hoe het werkte zodat ik zo snel mogelijk mee kon helpen. Mijn stage is in de spa, fitness en binnenzwembad van het hotel. Dit is een verdieping waar het aan elkaar verbonden is. Alle mensen die binnen komen moet ik verwelkomen en proberen te helpen. Wat een groot voordeel is van werken bij een fitness is, is dat ik er zelf ook gebruik van kan maken!Doordat je zelf elke avond moet koken kom je toch wat sneller aan. Elke stage dag mag ik gratis eten op mijn stage in de gezamenlijke kantine. Perfect dacht ik! Scheelt me veel kosten en hoef ik vijf dagen in de week niet te koken! Nou na 1,5 week had ik dit ook wel gezien. Elke dag kan je er pasta, kip met aardappelen eten. Dat hou je geen vijf maanden vol. Dus toch maar mijn eigen boterhammetjes gaan meenemen en s'avonds zelf wat koken.

Na een maand in Malta heb ik al ontzettend veel mensen leren kennen die je blijft zien doordat het zo'n klein eiland is. De eerste week wat heimwee gehad maar nu totaal geen last meer van. Het weer is een stuk beter dan in Nederland, ontzettend veel leuke mensen en mijn stage is elke week een stuk leuker omdat ik steeds maar meer mag doen. Tot zover mijn eerste maand in Malta! Veel liefs Veerle

Recente Reisverslagen:

02 Mei 2015

Drie maanden in Malta

18 April 2015

Een maand verder maar erg veel gebeurd!

22 Maart 2015

8 weken genaderd en Malta wordt alleen maar beter!

26 Februari 2015

Mijn eerste maand op Malta
Veerle

Vanaf 30 januari 2015 tot en met 27 juni moet ik voor mijn opleiding Marketing en Communicatie 460 uur stage lopen, je mag zelf invullen in welk land je deze stage wilt doen. Je kan dit in Nederland doen wat de meeste doen maar je kan ook een mooi eiland opzoeken zoals Malta. Dit ga ik dus doen, 5 maanden verblijven op het eiland en deze reis begin ik helemaal in mijn eentje. Het is mijn laatste jaar voor mijn opleiding dus wil ik dit ook goed doen. De stage ga ik doen in het plaatste Bugibba in hotel San Antonio.

Actief sinds 26 Feb. 2015
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 2568

Voorgaande reizen:

30 Januari 2015 - 29 Juni 2015

Mijn eerste maand op Malta

Landen bezocht: